MUZIKA
Registruj se i postani i TI clan Muzika Foruma!
Pristupi

Zaboravio sam šifru

Traži
 
 

Rezultati od :
 


Rechercher Napredna potraga

Statistike
Imamo 2976 registrovanih korisnika
Najnoviji registrovani član je BrankaS

Naši korisnici su poslali ukupno 14346 članaka u 5870 teme
Decembar 2016
PonUtoSreČetPetSubNed
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Kalendar Kalendar

Fluks RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 



- Vitamini -

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

- Vitamini -

Počalji od Admin taj Čet 31 Jul 2008 - 18:10

Vitamin A



VITAMIN A je rastvorljiv u mastima. Uglavnom se nalazi u voću i povrću u vidu provitamina beta karotin kojeg organizam pretvara u vitamin. Kod hrane životinjskog porekla ima ga u jetri životinja ali biljna ishrana obezbeđuje sasvim dovoljne količine.

Vitamin A učestvuje u stvaranju pigmenta vida, kao i na stvaranju i održavanju ćelija koje pokrivaju kožu,oči,usta i unutrašnje organe.U slučaju nedostatka smanjuje se vid noću,a koža postaje suva i krta.Pored navedenog sprečava i stvaranje tumora zahvaljujući svom antioksidacionom delovanju.Važno je navesti da predoziranje nije dozvoljeno a upotrebom pretežno biljne hrane se unose optimalne količine.


namirnice količina u µg/100 g količina za 700 µg dnevno
šargarepa 4500 93
spanać 4300 98
repa 3000 140
mango 1600 263
peršun 1200 350
sveže kajsije 933 450
dinja 866 485
blitva 666 631
papaja 583 720
paradajz 433 970
paprika 273 1538
teleća džigerica 6060 12
tunjevina 970 472
bakalar 939 475
maslac 181 2387
kravlje mleko 10 7000
teleće meso 6 11667

Admin
Admin Muzika Foruma
Admin Muzika Foruma

Pol : Ženski Godina : 29
Zodijak : Bik Mačka
Broj poruka : 12371
Poena : 6910
Reputacija : 12
Datum upisa : 11.06.2008

Nazad na vrh Ići dole

Re: - Vitamini -

Počalji od Admin taj Čet 31 Jul 2008 - 18:11

Vitamin B1


namirnice količina u mg/100 g količina za 1,1 mg dnevno
pivski kvasac 12 9
pšenične klice 2 55
integralna pšenica 0,7 157
badem 0,7 157
zelena soja 0,63 175
kupine 0,3 367
grašak 0,28 393
pomorandže 0,1 1100
smokva 0,1 1100
svinjsko meso 0,9 122
goveđa džigerica 0,3 367
žumance 0,2 550
teleće meso 0,15 733
kravlje mleko 0,04 2750



Vitamin B1 utiče na sagorevanje ugljenih hidrata olakšavajući hemijske procese pomoću kojih se glikoza pretvara u energiju. Takođe je osnovni faktor u funkcijama nervnog sistema. Nedostatak dovodi do bolesti beri beri koja je danas vrlo retka. Ovaj vitamin se nalazi u žitaricama,svom voću i povrću. Jedino ga nema u belom brašnu i šećeru.



Vitamin B2



namirnice količina u mg/100 g količina za 1,6 mg dnevno
pivski kvasac 3,78 42
orasi 1 160
pšenične klice 0,8 200
badem 0,6 267
pečurke 0,4 400
avokado 0,2 800
breskve 0,05 3200
teleće meso 0,3 533
šunka 0,2 800
jaja 0,2 800
kravlje mleko 0,2 800
sveža tunjevina 0,19 842
piletina 0,17 941



Vitamin B2 potpomaže rast ubrzavajući hemijske procese neophodne za iskorišćenje proteina i ugljenih hidrata. Nedostatak dovodi do usporavanja rasta, slabljenja vida i propadanja kože. Ima ga u svim biljkama, posebno orasima i klicama žitarica.


Vitamin B6


namirnice količina u mg/100 g količina za 1,5 mg dnevno
pšenične klice 4 38
orasi 0,87 172
integralni pirinač 0,67 224
soja 0,6 250
avokado 0,5 300
banane 0,37 505
paprike 0,27 556
belo brašno 0,18 833
beli pirinač 0,15 1000
beli šećer 0 0
sardine 0,97 155
svinjsko meso 0,5 300
teleće meso 0,4 375



Vitamin B6 reguliše metabolizam proteina u nervnim tkivima, jetri i koži,

a takođe učestvuje u stvaranju crvenih krvnih zrnaca. Njegov nedostatak prouzrokuje umor, nervozu, anemiju i kožna oboljenja.

Ima ga u žitaricama, najviše integralnim, voću, povrću, jajima, mesu i mleku, a posebno soji i klicama.


Vitamin B12


namirnice količina u µg/100 g količina u g za 1,4 g dnevno
pivo 0,4 350
goveđa džigerica 100 1,5
ovčije meso 2,9 48
jaja 2,8 50
govedina 2,2 91
tunjevina 2 70
sir 2 70
haringa 1,5 133
jogurt 1,2 167
piletina 0,5 270
beli sir 0,5 280
mleko 0,45 311



Vitamin B12 jedini sadrži kobalt, a nastaje od mikroorganizama koji dospevaju u organizam životinja. Skladišti se u jetri životinja, dok ga biljke imaju u manjim količinama. Neophodan je za stvaranje crvenih krvnih zrnaca i dobro funkcionisanje nervnog sistema. Nedostatak prouzrokuje ozbiljne anemije i degeneraciju nervnih vlakana kičmene moždine. Ima ga u jetri sisara, mesu ribi, mleku i jajima.

Admin
Admin Muzika Foruma
Admin Muzika Foruma

Pol : Ženski Godina : 29
Zodijak : Bik Mačka
Broj poruka : 12371
Poena : 6910
Reputacija : 12
Datum upisa : 11.06.2008

Nazad na vrh Ići dole

Re: - Vitamini -

Počalji od Admin taj Čet 31 Jul 2008 - 18:11

Vitamin C


Vitamin C je rastvorljiv u vodi i aktivira funkcije svih ćelija. Moćan je antioksidant koji koči biohemijske procese starenja ćelija. Pospešuje upijanje gvožđa u crevima i jača odbrambeni sistem organizma, neutrališe otrove iz krvi, pomaže zarastranje rana i utiče na mnogo drugih funkcija organizma.

Nedostatak ovog vitamina dovodi do bolesti koja se zove skorbut, čije su karakteristike slabljenje otpornosti prema infekcijama, slabljenje i krvarenje desni. Danas je ta bolest uglavnom retka, a do nedostatka vitamina C dolazi usled smanjenog unošenja voća i povrća u organizam.


namirnice

količina u mg/100

količina za 45 mg dnevno
šipak

600

8
kivi

300

15
paprike

131

34
kupus

105

43
narandže

59

76
jagode

58

78
limun

51

88
mango

41

110
spanać

39

115
rotkvice

30

150
paradajz

24

188
grašak

23

196
ananas

21

214
trešnje

15

300
crni luk

7,5

600
žitarice

0

-
kravlje mleko

2

2250
losos

0,9

5000
meso

0

-
jaja

0

-

Vitamin D



Vitamin D spada u grupu vitamina rastvorljivih u mastima i javlja se u dva oblika, D3 i D2.

D3 se proizvodi prirodno u telu čoveka i nalazi se u jetri. Uz pomoć sunca sintetizuje se ispod kože od jednog derivata holesterola.

D2 se dobija veštački i služi za obogaćivanje namirnica.

Vitamin D olakšava upijanje kalcijuma u crevima i poboljšava okoštavanje. Nedostatak dovodi do slabljenja kostiju i dolazi do oboljenja koje se zove rahitis. U namirnicama, ovog vitamina ima najviše u jetri ribe i manje u mleku, maslacu i jajima. Ko provodi dovoljno vremena na suncu imaće odgovarajuće količine vitamina D, stvorenog prirodno, dok se predoziranje ne preporučuje.


Vitamin E


Vitamin E se češće nalazi u biljnoj ishrani i nema opasnosti od predoziranja. Ima važnu ulogu u metabolizmu zato što štiti ćelije od starenja, od dobijanja kancerogenih obolenja, učestvuje u stvaranju reproduktivnih ćelija i olakšava funkcionisanje nervnog sistema. Najviše ga ima u klicama žitarica i biljnim uljima. Ishrana bogata žitaricama obezbeđuje dovoljne količine vitamina E.



Vitamin K


Vitamin K utice na sintezu proteina za koagluaciju krvi i cini znacajan faktor za sprecavanje krvarenja. Retki su slucajevi nedostatka ovog vitamina. Proizvode ga crevne bakterije, a od namirnica ga ima dosta u kupusu i repi.


namirnice

kolicina u µg/100 g

kolicina u g za 70 µg dnevno
listovi repe

470

15
kelj

360

19
kupus

90

78
zelena salata

35

200
spanac

25

280
grašak

15

467
teleca džigerica

86

81
sir

33

212
mleko

3,5

2000

Admin
Admin Muzika Foruma
Admin Muzika Foruma

Pol : Ženski Godina : 29
Zodijak : Bik Mačka
Broj poruka : 12371
Poena : 6910
Reputacija : 12
Datum upisa : 11.06.2008

Nazad na vrh Ići dole

Re: - Vitamini -

Počalji od Sponsored content Danas u 14:19


Sponsored content


Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu