MUZIKA
Registruj se i postani i TI clan Muzika Foruma!
Pristupi

Zaboravio sam šifru

Traži
 
 

Rezultati od :
 


Rechercher Napredna potraga

Statistike
Imamo 2976 registrovanih korisnika
Najnoviji registrovani član je BrankaS

Naši korisnici su poslali ukupno 14346 članaka u 5870 teme
Decembar 2016
PonUtoSreČetPetSubNed
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Kalendar Kalendar

Fluks RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 



- Celulit -

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

- Celulit -

Počalji od Admin taj Čet 31 Jul 2008 - 20:08

Ukratko o nastanku celulita...

U medicinskoj terminologiji poznat je već oko 100 godina, iako mehanizam njegova nastanka sve do danas nije u potpunosti razjašnjen. Pod celulitom podrazumijevamo posebno stanje vezivnog tkiva, a s obzirom da nije nužno vezan za debljinu, mogu ga imati i mršave osobe. Sama pojava nastaje zbog povećanja masnih stanica. U normalnom stanju njihov je promjer 1 do 2 milimetra, a kod celulita se mogu povećati čak i do 10 puta.

Promjene pri „narančinoj kori” prvenstveno obuhvaćaju stanično tkivo kože i to naročito masno i vezivno potkožje, te krvne i limfne žile. Sam proces, brzina i obujam nastanka celulita dosta je individualan, iako se u pravilu mogu razlučiti četiri osnovne faze njegova nastanka.

U prvoj fazi u masnim stanicama dolazi do nakupljanja vode (edemi) i masti pa one povećavaju svoj volumen. U drugoj fazi, povećane masne stanice počinju pritiskati susjedne krvne i limfne žile. Zbog toga dolazi do slabije opskrbe tkiva s kisikom i hranjivim tvarima, što dovodi do nakupljanja toksičnih tvari koje takav, otežani krvotok, ne može eliminirati.

Uzroci nastanka celulita

Od mnogobrojnih čimbenika koji mogu utjecat na nastanak celulita, najvažniji među njima svakako su:

genetski;
hormonski (posebice estrogen);
psihološki (kronični stres);
nepravilna prehrana;
tjelesna konstitucija;
neadekvatna tjelesna aktivnost;
pušenje.

Ipak, pored genetskih i drugih čimbenika, celulit je najčešće odraz prekomjernog unosa kalorija, neadekvatne prehrane, nepravilno kombiniranih namirnica, nedovoljne tjelesne aktivnosti kao i neredovitog čišćenja organizma od otpadnih tvari.

Zašto ga muškarci imaju manje (ili nemaju)?

Muškarci su, u odnosu na žene, po pitanju nastanka „narančine kore”, u višestrukoj prednosti. Osnovni razlozi su razlike u hormonalnom sustavu (prije svega se to odnosi na estrogen) i strukturi vezivnog i potkožnog tkiva. Otporne kolagenske niti muškog tkiva su međusobno čvrsto prepletene i manje rastezljive nego li kod ženskog spola. To je ujedno i razlog zašto se masti kod muškaraca jednakomjernije raspoređuju i ne uzrokuju nastajanje celulita.

No, u posljednje vrijeme ni muški spol nije pošteđen. Nažalost, osim prirodne produkcije hormona, sve smo više pod udarom onih koje uzimamo izvana, bilo namjerno (npr. lijekovi) ili ne (npr. prehranom).

Posebna opasnost krije se u konzumiranju hrane animalnog porijekla. Naime, životinjama se zbog povećanja težine i bržeg rasta i razvoja (prirasta) u hranu dodaju hormoni za poticanje rasta. Danas se zna da su mnogi zdravstveni poremećaji povezani s konzumiranjem hormona iz takove hrane. Upravo se to jedan od razloga što se celulit sve više javlja i kod muškaraca.

Pravilnom prehranom protiv celulita

Celulit se često poistovjećuje s pretilošću i tada se pribjegava pogrešnom načinu liječenja - redukcijskim dijetama, a kao rezultat dolazi do mršavljenja dijelova tijela kojima to nije potrebno, dok neestetski jastučići ostaju nepromijenjeni.

Iako standardnog prehrambenog tretmana protiv celulita nema jer je svaki celulit priča za sebe, strategija napada ovisi o stupnju poremećaja, a zasniva se na niskokaloričnoj prehrani, te stalnim tjelesnim aktivnostima. Dijetoterapija celulita je stoga podosta individualna, no neka pravila vrijede gotovo za sve slučajeve.


Među namirnice koje se ne preporučuju, spadaju:

alkoholna i gazirana pića;
masno meso, suhomesnati proizvodi;
konzervirana hrana;
suho voće;
slastice;
općenito visokokalorična hrana.

Vitkije osobe ipak u prehranu mogu ubaciti neke namirnice kao što su:

punomasno mlijeko;
jaja;
pekmez;
tjestenina.

Prvi i osnovni nutricionistički pristup pri uklanjanju celulita svakako je postavljanje uravnotežene i pravilne prehrane bogate vitaminima, mineralima i vlaknima. Svakako važan je i dostatan unos tekućine (bar oko 2,5 L dnevno), koja omogućuje lakšu eliminaciju otpadnih tvari i toksina iz organizma. Savjetuje se izbjegavanje pušenja, slatkiša, gaziranih napitaka i alkohola.

Anticelulitna dijeta podrazumijeva raznoliku prehranu s malo kaloričnih namirnica, a bogatu vlaknima, voćem i povrćem, biljnim uljima, te konzumiranje namirnica koje sadrže dovoljne količine vitamina A, E, C i K što poboljšavaju tonus kože i jačaju stijenke vena i kapilara. Hranu bi također trebalo što manje soliti.

U svrhu što bolje terapije svakako su dobrodošli i dodaci prehrani, a posebice multivitaminski i mineralni. Takove tvari, a naročito one s antioksidacijskim djelovanjem, pomažu organizmu u obrani od slobodnih radikala, koji su, kako je spomenuto, otpadni produkti zatočeni u promijenjenom potkožnom tkivu.

Za uklanjanje slobodnih radikala i toksina od pomoći mogu biti i alge te dodaci na bazi algi. Njihovo djelovanje može biti korisno (ovisno o vrsti) prije svega jer sadrže klorofil ili saponine te mineralne tvari (prvenstveno kalcij).

Vitamin C i bioflavonoidi svakako su od pomoći jer osim što djeluju antioksidativno, pomažu u regulaciji propusnosti kapilara i žila. Takvim djelovanjem pomažu u što manjem zadržavanju međustanične tekućine u predjelu obuhvaćenom celulitom, pa tako smanjuju mogućnost njegova napredovanja. Ujedno omogućuju smanjivanje volumena naraslih masnih stanica. Vitamin C je zajedno s vitaminom E važan i za održanje i postizanje bolje elastičnosti vezivnog tkiva. Više o vitaminu C i njegovom djelovanju saznajte na Plivinom portalu Plivit C.

Osim primjerene prehrane svakako je važno i redovito gibanje (bar 3-5 sati tjedno). Svakodnevna tjelesna aktivnost korisna je iz dva, osnovna razloga. Kao prvo tamo gdje su mišići, nema masnih naslaga, i drugo, stezanjem mišića pojačava se cirkulacija. Izvrsni efekti pri skidanju celulita mogu se postići vožnjom bicikla, plivanjem, ubrzanim hodanjem i sl.


Kompleksno protiv kompleksnog

Celulit je kompleksan problem, pa je stoga i njegovo uklanjanje kompleksno. Uklanjanje celulita je dugotrajan proces, koji uvelike ovisi o ustrajnosti i strpljenju. Niti jedna, dosad poznata metoda, sama po sebi nije uspješna, no moguće je značajno smanjiti njegovo vanjsko izražavanje te usporiti njegovo napredovanje. Estetski izgled te smanjenje zdravstvenih problema lako ćemo postići kombiniranjem različitih pristupa. Među njima svakako su nezaobilazni pravilna prehrana i primjerena tjelesna aktivnost.


U trećoj fazi se opaža otvrdnuće i zadebljanje vezivnih kolagenskih niti. Broj elastičnih vlakana se smanjuje, a koža na tim predjelima postaje tanja. U ovoj fazi se celulit počinje izražavati izvana (poput narančine kore). Za četvrtu fazu (sklerozna faza) je značajno da se čvrsti čvorići mogu opipati. U toj fazi u celulitom obuhvaćenim područjima česte su i bolne upale potkožnog masnog i vezivnog tkiva (aseptična upala).

Admin
Admin Muzika Foruma
Admin Muzika Foruma

Pol : Ženski Godina : 29
Zodijak : Bik Mačka
Broj poruka : 12371
Poena : 6910
Reputacija : 12
Datum upisa : 11.06.2008

Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh

- Similar topics

 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu