MUZIKA
Registruj se i postani i TI clan Muzika Foruma!
Pristupi

Zaboravio sam šifru

Traži
 
 

Rezultati od :
 


Rechercher Napredna potraga

Statistike
Imamo 2976 registrovanih korisnika
Najnoviji registrovani član je BrankaS

Naši korisnici su poslali ukupno 14346 članaka u 5870 teme
Decembar 2016
PonUtoSreČetPetSubNed
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Kalendar Kalendar

Fluks RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 



STRES - ANTISTRES

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

STRES - ANTISTRES

Počalji od Admin taj Čet 31 Jul 2008 - 20:13

Za zdrava pluća potrebna je gimnastika
Da je disanje ključno za život znaju i djeca, no malo tko misli da je način na koji dišemo važan za zdravlje barem koliko i način prehrane i životni stil koji vodimo




Započnite vježbanjem u sjedećem ili ležećem položaju, s rukom na trbuhu, a kad vam ruka više ne bude trebala kao korektiv, dobro se prebaciti u neki od položaja za meditaciju


Disanje je proces kojim opskrbljujemo krv kisikom i eliminiramo 'smeće' iz organizma. Doduše, ne umire se zbog plitkog disanja, ali ono je kao da dišete s pola kapaciteta i nikad ne razvijete sve svoje zdravstvene kapacitete.

Plitko disanje muči mnoge, a da toga nisu svjesni, ali oko važnosti pravilnog disanja složni su liječnici zapadne medicine, stručnjaci koji primjenjuju komplementarne i tradicionalne metode, psiholozi, sportski treneri, majstori joge i meditativnih tehnika…

Postoje dokazi da tjeskoba (anksioznost), napadi panike, stalna ili pretjerana zabrinutost, nemogućnost opuštenosti, pa čak i izostanak orgazma imaju veze s nepravilnim, uglavnom plitkim disanjem. Disanje se može unaprijediti jogom i sličnim tehnikama, na specijaliziranim tečajevima te u nekim specijaliziranim bolničkim odjelima za plućne bolesti.

Jedan od uzroka plitkog disanja je i pogrbljeno držanje – dijafragma je pritisnuta, pluća uvučena pa se ne koristi puni kapacitet pluća. Ispravljanjem kralježnice i zabacivanjem ramena unatrag, pluća i dijafragma se oslobađaju nepotrebnih pritisaka

Disanje je najlakši i najbrži način oslobađanja od stresa. Što ste manje pod stresom, brže i jednostavnije ćete obavljati dnevne poslove i rješavati sve probleme. Najvažnije je udisati tako da se iskoristi puni kapacitet pluća (iz trbuha) te izdisati dovoljno polako i koncentrirano da se sav zrak izbaci iz pluća. Vježbe disanja možete prakticirati bilo kada i bilo gdje, jer postoje lagani i brzi načini vježbanja koje nitko neće opaziti (ako vi to ne želite).



Kad vas uzrujaju na poslu, umjesto pauze za kavu napravite pauzu za disanje

Najlakše ćete naučiti pravilno disati i osjetiti razliku između plitkog i punog, dubokog disanja maksimalnim kapacitetom pluća tako da legnete na leđa ispruženih udova ili udobno sjednete i ispravite leđa.

1. Ruku (ispruženog dlana) položite na trbuh.
2. Dišite uobičajeno i uočite podiže li se ruka i spušta.
3. Pravilno disanje je ono u kojem se ruka, tj. trbuh, podiže kod udisaja (jer se dijafragma širi), a kod izdisaja spušta.
4. Kako biste postigli pravilno disanje, polako udahnite kroz nos i brojite do pet dok trbuhom nježno gurate ruku prema gore.
5. Zadržite dah također brojeći do pet.
6. Polako izdahnite kroz usta, opet brojeći do pet, gurajući trbuh rukom prema unutra.
7. Ponavljajte proces pet minuta.

Osjetite li laganu vrtoglavicu, paniku ili osjećaj kao da vam glava 'lebdi', ne brinite, to je normalno jer većina ljudi ne diše pravilno – ovaj osjećaj posljedica je promijenjenog odnosa kisika i ugljičnog dioksida u mozgu, tj. u krvi. Osjećaj će nestati s vremenom, no nema potrebe da se neugodno osjećate pa počnite disati minutu ili dvije te postepeno produžujte trajanje vježbe do pet minuta.



Svaki izlazak u prirodu iskoristite za svjesno, duboko disanje

Kad naučite disati duboko iz trbuha, predlažemo dvije vježbe – jednu stojeću, koju je najbolje raditi kod kuće (nekim je ljudima neugodno da ih drugi gledaju dok vježbaju), a drugu možete neprimjetno odraditi bilo kada i bilo gdje:

VJEŽBA U STOJEĆEM POLOŽAJU

1. Ustanite i duboko udahnite na način kako ste naučili sjedeći, ali bez ruke na trbuhu: ruke se nalaze uz tijelo pa ih lagano počnite širiti prema gore, skroz dok se ne nađu paralelno iznad glave – brojite do pet dok udišete i polako dižete ruke.
2. Zadržite se u tom položaju brojeći do pet.
3. Izdišite brojeći do pet, ali tako da ruke počnete spuštati (vraćati u suprotnom smjeru), uz istovremeno spuštanje gornjeg dijela tijela; brojite do pet, a završni položaj bit će takav da glava, obje ruke i čitav donji dio tijela vise prema tlu.
4. Ponovite udah dižući se iz tog položaja opet u uspravni s podignutim rukama, i tako najviše tri puta za početak, uz povećanje za 1-2 udaha tjedno. Ovo je izrazito važno kako biste izbjegli vrtoglavicu i druge neugodne simptome.

Svi koji redovito meditiraju i/li vježbaju jogu, prakticiraju vježbe disanja, a ovu vježbu smatraju načinom samoiscjeljivanja i dovođenja organizma u ravnotežu.

ANTI-STRES VJEŽBA u sjedećem položaju uz afirmaciju:

1. Sjednite ili legnite u udoban položaj.
2. Udahnite polako i duboko, u sebi govoreći 'Potpuno sam…' (afirmacija umjesto brojanja do pet, možete kombinirati afirmaciju i brojanje, govoreći u sebi 'potpuno sam, dva, tri, četiri, pet).
3. Izdahnite polako i do kraja, u sebi govoreći '…opušten/a', dva, tri, četiri, pet.

Ne sviđa li vam se ova afirmacija, odaberite neku svoju – nešto što vas smiruje, opušta ili na bilo koji način donosi elan i optimizam.

Admin
Admin Muzika Foruma
Admin Muzika Foruma

Pol : Ženski Godina : 29
Zodijak : Bik Mačka
Broj poruka : 12371
Poena : 6910
Reputacija : 12
Datum upisa : 11.06.2008

Nazad na vrh Ići dole

Re: STRES - ANTISTRES

Počalji od Admin taj Čet 31 Jul 2008 - 20:14

Smanjite stres šetnjom, pisanjem i razgovorom

Kada zahtjevi u našem životu premašuju naše mogućnosti.


Stres je u današnje vrijeme jedan od najraširenijih ljudskih problema. Do njega dolazi zbog užurbanosti života, kada mislimo da zahtjevi u našem životu premašuju naše mogućnosti. Budući da je stres gotovo nemoguće izbjeći, važno je pronaći načine kako smanjiti ili spriječiti stresne događaje te negativne reakcije koje iz njih proizlaze.

Liječnici kao jedan od važnih dijelova borbe sa stresom navode jednostavne strategije. Nijedna nije važnija od drugih, a sami odlučujete koja najbolje djeluje u vašoj situaciji.
Ključ uspješna suživota sa stresom njihovo je redovito korištenje:

TJELESNA AKTIVNOST
Tjelesne aktivnosti smanjuju stres i intenzitet reakcija na stres. Posebno su korisne aerobne vježbe poput hodanja, trčanja, plivanja ili vožnje biciklom.
Istezanje je korisno kod napetosti mišića. Vježbe povećavaju razinu određenih kemikalija u mozgu, koje poboljšavaju raspoloženje i čine nas zadovoljnijima samim sobom.

PISANJE
Istraživanja pokazuju kako pisanje o stresnim situacijama može pomoći u otpuštanju stresa i razumijevanju i prihvaćanju situacije u kojoj se nalazimo. Preporučuje se desetak minuta pisanja na dan.

RAZGOVOR O OSJEĆAJIMA
Izražavanjem i dijeljenjem svojih razmišljanja s članovima obitelji ili dobrim prijateljima moći ćete bolje razumjeti svoje osjećaje.

SMIJEH I PLAČ
To je prirodan način nošenja sa stresom i otpuštanja napetosti, a oboje predstavlja dio procesa zacjeljivanja rana.

UŽIVAJTE U SLOBODNOM VREMENU
Otpuštajte napetost hobijima, druženjem s dragim osobama, odlaskom u kino, uživajući u dobroj knjizi ili šetajući prirodom. Skrb i igra sa kućnim ljubimcem također može pomoći.

Admin
Admin Muzika Foruma
Admin Muzika Foruma

Pol : Ženski Godina : 29
Zodijak : Bik Mačka
Broj poruka : 12371
Poena : 6910
Reputacija : 12
Datum upisa : 11.06.2008

Nazad na vrh Ići dole

Re: STRES - ANTISTRES

Počalji od Admin taj Čet 31 Jul 2008 - 20:14

Teskobne brige će vas pokopati

Od preterane brige ljudi se mogu razboleti, tvrde australski znanstvenici koji su dokazali vezu između stresa i sprečavanja normalnog rada imunološkog sustava.


Sidnejski institut Garvan otkrio je da se pod stresom oslobađa hormon neuropeptid Y (NPY), koji može oslabiti imunitet i omogućiti razvoj prehlade, gripe, pa čak i depresije.

Znanstvenici s instituta Garvan, Fabienne Mackay i Herbert Herzog, objavili su svoja otkrića u Časopisu eksperimentalne medicine (Journal of Exprimental Medicine). Oni su rekli da je njihov rad dokazao vezu između mozga i imunološkog sustava i da će to pomoći u razumijevanju međusobnog djelovanja stresa i bolesti izazvanih stresom.

"Tijekom stresnih razdoblja živci oslobađaju velike količine neuropeptida Y, koji ulazi u krvotok i sprečava normalno funkcioniranje stanica imunološkog sustava", rekla je Mackay za australsku agenciju AAP.

"Budući da lijekovi za sprečavanje posljedica stresa još dugo neće biti pronađeni", nastavila je Mackay, "važno je shvatiti koliko je stres loš za organizam i boriti se protiv njega".

"Najbolji način uklanjanja stresa je da reorganiziramo svoj život i bavimo se opuštajućim aktivnostima", savjetuje Mackay.

Admin
Admin Muzika Foruma
Admin Muzika Foruma

Pol : Ženski Godina : 29
Zodijak : Bik Mačka
Broj poruka : 12371
Poena : 6910
Reputacija : 12
Datum upisa : 11.06.2008

Nazad na vrh Ići dole

Re: STRES - ANTISTRES

Počalji od Admin taj Čet 31 Jul 2008 - 20:15

Depresija i tjeskoba

Depresivna se osoba osjeća neraspoloženo, žalosno, beznadno, nesretno, izgubljeno, kao u tunelu ili magli, sve joj izgleda crno. Depresija se znatno razlikuje od tuge. Kad nas nešto u životu potrese, kao što je teška bolest ili gubitak bliske osobe, prirodno je osjećati se tužno i zabrinuto. Takvi događaji dovode do gubitka životne radosti, ali najčešće se većina ljudi nakon određenog vremena oporavi.
Ali kad žalost traje i vraća se, kad svakodnevne aktivnosti kao što su spavanje, posao, druženje i uživanje u svakodnevnim životnim sitnicama postanu otežavajućim, onda to nije samo tuga, već bi to mogla biti prava depresija.
Depresija zahtijeva medicinsko liječenje jer njezini simptomi utječu na gotovo sve aspekte življenja.


Glavni simptomi depresije su:
1. tužno, tjeskobno ili prazno raspoloženje koje traje 2 tjedna ili duže; ili
2. gubitak interesa i uživanja u onome što je tu osobu do tada zanimalo.


Osoba s depresijom jednako tako ima nekoliko ili sve sljedeće simptome:
• osjećaj bezvrijednosti, beznađa, krivnje
• znatne promjene u tjelesnoj težini ili povećanje ili smanjenje apetita
• promjene u dotadašnjem načinu spavanja (nesanica ili povećana potreba za snom)
• umor, gubitak energije, osjećaj usporenosti
• uznemirenost, razdražljivost
• teškoće pri koncentriranju i donošenju odluka
• ponavljajuće ideje o smrti ili samoubojstvu ili pokušaj samoubojstva.

Procjenjuje se da svake godine u Hrvatskoj oko 250.000 ljudi pati od depresije. Iako se depresija može javiti u svakoj dobi, simptomi se najčešće prvi put pojavljuju kod osoba između 25. i 30. godine. Žene znatno češće pate od depresije od muškaraca.



Depresija i ostali mentalni poremećaji
• Pojava i nekog drugog poremećaja mentalnog zdravlja uz depresiju prije je pravilo nego iznimka.
• U jednoj studiji 77% oboljelih od depresije imalo je barem još jedan poremećaj mentalnog zdravlja.
• 65% bolesnika s paničnim poremećajem ima depresiju ili će ju razviti u neko doba svog života.
• 2/3 bolesnika s obuzeto-prisilnim poremećajem imalo je depresiju.
• Bolesnici s anksioznim poremećajem koji razviju i depresiju obično imaju teži tijek depresivne epizode i češće ju ponavljaju.


Traženje pomoći
Samo 10% ljudi koji pate od depresije se liječi. Mnogo je zapreka koje onemogućuju dijagnozu i adekvatno liječenje depresije. Ljudi koji boluju od depresije mogu smatrati da je tužno raspoloženje dio njihovog karaktera. Neki mogu smatrati da je osjećaj žalosti povezan s njihovim životnim teškoćama. Značajno je napomenuti da depresija nije slabost karaktera, već biološki uvjetovana bolest, kao što je to i npr. šećerna bolest, koja zahtijeva brzo i adekvatno medicinsko liječenje. Važno je da i okolina bolesnika shvati da je depresija bolest i da je depresivnom bolesniku potrebna medicinska pomoć. Zbog toga je prvi korak – javljanje liječniku – odlučujući u borbi s tom bolešću.

Admin
Admin Muzika Foruma
Admin Muzika Foruma

Pol : Ženski Godina : 29
Zodijak : Bik Mačka
Broj poruka : 12371
Poena : 6910
Reputacija : 12
Datum upisa : 11.06.2008

Nazad na vrh Ići dole

Re: STRES - ANTISTRES

Počalji od Admin taj Čet 31 Jul 2008 - 20:15

Komedije melem za srce


Pri sljedećoj posjeti videoteci ili kinu razmislite malo i o svom zdravlju. Umjesto drame koja će vam usporiti protok krvi u krvnim žilama, radije pogledajte jednu ljekovitu komediju.


Nedavno provedeno istraživanje, čiji su rezultati objavljeni u stručnom medicinskom časopisu Heart pokazalo je da je gledanje komedija dobro za srce, jer potiče cirkulaciju.

Skupina stručnjaka s američkog Sveučilišta Maryland od dvadeset odraslih osoba zatražila je da u razmaku od 48 sati gledaju neku komediju, odnosno dramu između 15 i 30 minuta. Znanstvenici su ustvrdili da je kod 19 ispitanika za vrijeme gledanja komedije cirkulacija bila brža, objasnivši da je učinak bio sličan onome koji na organizam imaju aerobne vježbe ili uzimanje lijekova poznatih kao statini.

"Naprotiv, gledanje ratne drame usporilo je protok krvi žilama", rekao je dr. Michael Miller, koji je predvodio tim znanstvenika i njihovo istraživanje. On tvrdi da je posljedica smijeha širenje arterija, a otprije je poznato da se one pod utjecajem psihičkog stresa sužavaju.

Iako je potrebno provesti daljnja istraživanja da bi se ovi rezultati potvrdili, dr. Miller vjeruje da će za sada i ovi podaci biti korisni svim filmofilima. Tijekom istraživanja ispitanici su se večer prije sudjelovanja u eksperimentu morali suzdržati od uzimanja alkoholnih pića, vitamina ili biljnih pripravaka kao i od aerobnih vježbi, budući je sve navedeno moglo utjecati na cirkulaciju.

Admin
Admin Muzika Foruma
Admin Muzika Foruma

Pol : Ženski Godina : 29
Zodijak : Bik Mačka
Broj poruka : 12371
Poena : 6910
Reputacija : 12
Datum upisa : 11.06.2008

Nazad na vrh Ići dole

Re: STRES - ANTISTRES

Počalji od Sponsored content Danas u 22:16


Sponsored content


Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu