MUZIKA
Registruj se i postani i TI clan Muzika Foruma!
Pristupi

Zaboravio sam šifru

Traži
 
 

Rezultati od :
 


Rechercher Napredna potraga

Statistike
Imamo 2976 registrovanih korisnika
Najnoviji registrovani član je BrankaS

Naši korisnici su poslali ukupno 14346 članaka u 5870 teme
Decembar 2016
PonUtoSreČetPetSubNed
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Kalendar Kalendar

Fluks RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 



Izbegavajte belo vruće pecivo

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

Izbegavajte belo vruće pecivo

Počalji od Admin taj Uto 12 Avg 2008 - 21:33

Kako i na koji način možete da sačuvate imunitet

Izbegavajte belo vruće pecivo



Genetske predispozicije, stres i nezbežno starenje - sve to dovodi do istrošenosti organizma. Hrana ima veoma važnu ulogu u očuvanju vitalnosti organizma. Kako i na koji način možete da sačuvate imunitet, srce, mozak, mentalnu i fizičku kondiciju, sprečite slabost i starenje pravilnom ishranom i odabirom namirnica, objašnjava dr Branka Mirković, nutricionista.

Glavni način da ostanete zdravi je da održavate snagu svog imunog sistema, a pravilna ishrana je najvažniji način da to postignete. Hrana je najbolji lek, pod uslovom da jedete dovoljno hranljivih materija, proteina, masti i ugljenih hidrata. Zato je važno da poštujete sledeća pravila:
Jedite pet vrsta voća i povrća u toku dana. Što je tanjir šareniji, veća je i raznovrst hranljivih materija koje ono sadrži. Što se voća tiče, jedite voćnu salatu, a doručak završite činijicom seckanog voća. Jedenje voća i povrća povećava unos vlakana koji potpomažu volumenu stolice za redovno pražnjenje creva, isto veoma važan preduslov za dobar imunitet i omogućava redovan dnevni unos vitamina i minerala. Glavna korist je smanjenje rizika od bolesti, snižavanje holesterola i krvnog pritiska i regulisanje telesne mase, zaštita od kardiovaskularnih bolesti, dijabetesa i katarakte.
Jedite pet porcija žitarica dnevno, izbegavajte beli hleb, pogotovo vruć i preterano obrađene žitarice. Čak ako su i obogaćene i ojačane i dalje im nedostaju bitne hranljive materije. Radije potražite hranu od punog zrna i bez dodatka rafinisanog šećera. Puno zrno sadrži mekinje, odnosno celulozu, vitamine B masti, minerale i proteine, klice koje sadrže vitamin A B i E i endosperm koji sadrži ugljene hidrate.
Jedna porcija može da bude manji komad hleba ili manja šolja kačamaka ili isto toliko rezanaca.
Jedite smeđi šećer, sušeno voće, pudinge.
Jedite ribu, ali ograničite unos drugih životinjskih proizvoda. Crveno meso, masna svinjetina povezuje se sa opasnošću od srčanog napada, nekoliko oblika raka, bolesti prostate, visokog krvnog pritiska i mnogih drugih bolesti. Zato jedite laka bela mesa - pileća ili ćureća, batak i karabatak očistite od masnoće i kožice, a ribu jedite iz hladnih okeana, skušu, tunu, losos, list, oslić, sardele, haringu.
Sojini proizvodi sadrže kalijum i biljne estrogene koji sprečavaju osteoporozu i smanjuju valunge kod menopauze.
Pijte osam čaša vode dnevno, najbolje kontrolisanu flaširanu.
Izbegavajte
Sasvim je u redu nekad pojesti nezdravu hranu, šniclu ili nešto slično. Dokazano je da takva hrana pozitivno utiče na raspoloženje jer nam budi pozitivne asocijacije i zato ponekad jedite „emotivnu hranu“. Problemi nastaju ukoliko vam nezdrava hrana pređe u naviku jer tada može da ugrozi vaše zdravlje.
Izbegavajte industirijski obrađenu hranu, konzerviranje, ljušćenje i druge oblike obrade , čime se uništavaju hranljive vrednosti namirnica. Osim toga, izbegavajte namirnuce koje sadrže konzervanse i nitrite koji se povezuju sa rakom želuca.
Izbegavajte aditive, konzervanse i druge dodatne hemikalije. Za aditive i konzervanse je dokazano da otežavaju astmu i alergije kod osetljivih osoba, a izazivaju i migrenu.
Izbegavajte i zasićene masti jer takva hrana loše utiče na srce, bubrege. Ograničite unos putera, masti, masnog svinjskog i goveđeg mesa, ovčetine, jaja, masnog sira, sladoleda i punomasnih mlečnih proizvoda.
Koristite so ali u umerenoj količini. Izbgavajte hranu na koju ste alergični ili vam iz bilo kojih razloga ne prija, teže je varite ili vam stvara nadutost, naravno duvan i alkohol. Jedna čaša crvnog vina je dozvoljena ako vam prija.

Preventiva
-Najmanje jednom godišnje posetite lekara i uradite potrebne analize,
-Obuzdajte malo svoje ponašanje, neprijatne, ljutite, mrzovoljne osobe su sklonije bolestima,
-Povećajte nivo HDL, dobrog holesterola, jer štiti vaše krvne sudove, srce i mozak, šetajte žustrim korakom do tri km dnevno,
-Umesto velikih obroka, jedite četiri do pet manjih,
-Uzimajte antioksidanse,
-Smanjite šećer u ishrani.

Zdrava hrana
-Svakodnevno u ishrani koristite mlečne proizvode, jogurt, kefir, kiselo mleko, niskomasne sireve.
-Bolji je hleb od prethodnog dana, malo sasušen, lakše se vari.
-Jedite lakša mesa, piletinu i tri puta nedeljno masnu morsku ribu, sadrži omega tri kiselina neophodne krvnim sudovima.
-Za užinu uzmite voće, a ako imate probleme sa varenjem, kompote i pire od voća.
-Pripremajte razne salate s lakim i brzo termički obrađenim sezonskim povrćem.
-Krompir i pirinač unosite umereno, ali barem tri puta nedeljno kao prilog uz obrok.

Admin
Admin Muzika Foruma
Admin Muzika Foruma

Pol : Ženski Godina : 29
Zodijak : Bik Mačka
Broj poruka : 12371
Poena : 6910
Reputacija : 12
Datum upisa : 11.06.2008

Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh

- Similar topics

 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu