MUZIKA
Registruj se i postani i TI clan Muzika Foruma!
Pristupi

Zaboravio sam šifru

Traži
 
 

Rezultati od :
 


Rechercher Napredna potraga

Statistike
Imamo 2976 registrovanih korisnika
Najnoviji registrovani član je BrankaS

Naši korisnici su poslali ukupno 14346 članaka u 5870 teme
Decembar 2016
PonUtoSreČetPetSubNed
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Kalendar Kalendar

Fluks RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 



KAKO DA ZA 5 DANA POČNETE DA ŽIVITE ZDRAVIJE

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

KAKO DA ZA 5 DANA POČNETE DA ŽIVITE ZDRAVIJE

Počalji od Admin taj Čet 2 Okt 2008 - 17:57

KAKO DA ZA 5 DANA POČNETE DA ŽIVITE ZDRAVIJE


Zdravlje je nešto o čemu, nažalost, retko razmišljamo dok smo zdravi. Tek kada se suoče s problemima, ljudi postaju svesni svojih grešaka i često bahatog ophođenja prema sopstvenom telu.






Bolesti srca i kardiovaskularnog sistema, oboljenja organa za varenje i rastući broj malignih tumora upozoravaju da način života sve više odudara od modela zdravog življenja. Cigarete, alkohol, stres, neredovna ishrana i nedovoljno fizičke aktivnosti osnovni su krivci za bolesti savremenog čoveka. Pokušali smo da saznamo da li je moguće promeniti loše životne navike za samo pet dana.

Lekarka opšte prakse Marija Mihailović smatra da je za početak zdravog života potrebna odluka i čvrsta volja. Odluku možemo da donesemo za nekoliko sekundi, ali je mnogo teže ostati joj dosledan. Osnovno je da postanete svesni svih nezdravih navika i da odlučite da ih se odreknete. Pre promene životnih navika, bilo bi dobro da se urade osnovne biohemijske analize kako bi se stekao osnovni uvid u zdravstveno stanje.

- Predlažem da se pre promena načina života ljudi dobro upoznaju s posledicama rizičnog ponašanja. Iako mnogi smatraju da bi za početak uvođenja zdravih navika bilo dobro odabrati godišnji odmor, mislim da to nije najbolje rešenje. Potrebno je zdrave navike uvrstiti u svakodnevicu - objašnjava doktorka Mihailović.

Pripremu i promene moguće je preduzeti tokom samo pet dana tako da vikend dočekate rasterećeni griže savesti zbog toga što sami sebe uništavate. Svest da ste izgradili konstruktivni pristup sopstvenom zdravlju biće najveća nagrada.





1. Dan

Postanite svesni svojih nezdravih navika

Pokušajte da objektivno posmatrate svoj prosečan dan. Nemojte ništa da menjate, samo registrujte svoje postupke i navike kao da je reč o nekom drugom. Uočite svoje greške. Koliko cigareta dnevno popušite? Koje vas situacije najlakše iznerviraju? Koliko često i šta jedete? Koliko se krećete i odmarate? Šta vas opušta i koliko vremena imate za sebe? Na kraju prvog dana bilo bi dobro da napravite spisak svih promena koje su vam potrebne i da, kada ih sagledate, definišete svoj cilj: dobro zdravlje. Rešite da živite zdravo!






2. Dan

Smanjite stres

Budite se ranije da biste imali dovoljno vremena da se spremite za predstojeći dan. Kašnjenje i nedostatak vremena jedan su od najčešćih uzroka stresa. Napravite dobar poslovni plan i zauzmite pozitivan stav prema kolegama. Izbegavajte nerealne ciljeve i ponašajte se u skladu sa svojim mogućnostima. Obratite pažnju na disanje i pronađite način da se opustite. Trudite se da posmatrate lepšu stranu u svakoj situaciji i da probleme rešavate, a ne samo da ih konstatujete. Biljni čajevi umesto kafe idealna su priprema za kvalitetan san, neophodan u borbi protiv stresa.





3. Dan

Promena menija

Doručak je obavezan i, ukoliko niste imali tu naviku, počnite s laganim obrocima. Pahuljice ili pecivo, jogurt i voće pre jutarnje kafe idealan su način da započnete dan. Osim što će vam obezbediti energiju i ubrzati metabolizam, kvalitetan doručak sprečiće napade gladi i probleme s organima za varenje. Voće i integralni keks su optimalne užine koje možete da ponesete na posao. Najveći problem zaposlenih predstavlja ručak, zato odaberite salatu ili grilovano meso. Obavezno unosite oko dva litra tečnosti tokom dana. Večera bi trebalo da bude lagana da ne bi opteretila organe za varenje tokom noći. Dobra je kombinacija posnog mesa ili ribe i salate. Izbacite iz ishrane brzu, masnu i previše začinjenu hranu, gazirane sokove, slatkiše i visokokalorične grickalice.





4. Dan

Pokrenite se

Nedostatak vremena uglavnom se navodi kao glavni razlog za izbegavanje fizičkih aktivnosti. Nije neophodno da provodite sate u salama za vežbanje ili teretani. Dovoljno je da 15 minuta u toku dana izdvojite za vežbe koje ćete raditi kod kuće. Pešačite svaki put kada vam se za to ukaže prilika i izbegavajte lift. Ubrzajte se i pokrenite. Kućni poslovi i pešačenje do posla takođe se ubrajaju u fizičke aktivnosti. Slobodno vreme iskoristite aktivno umesto da satima sedite ispred televizora.





5. Dan

Zbogom cigaretama i alkoholu

Najteže je odreći se nikotinskog ropstva ili opuštanja uz alkohol, a upravo je ova kombinacija uzročnik najvećeg broja teških oboljenja. Ukoliko ste započeli sve prethodne promene i ostali im dosledni, onda ćete ostavljanje cigareta lakše podneti. Odlučite da postanete nepušač i uživajte u toj odluci jer je to najveći poklon koji možete da priuštite svom organizmu. Posledice ove smrtonosne navike nije potrebno nabrajati. Zato odlučite da jednom zauvek kažete zbogom duvanu. Koristi će biti višestruke.

Admin
Admin Muzika Foruma
Admin Muzika Foruma

Pol : Ženski Godina : 29
Zodijak : Bik Mačka
Broj poruka : 12371
Poena : 6910
Reputacija : 12
Datum upisa : 11.06.2008

Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh

- Similar topics

 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu