MUZIKA
Registruj se i postani i TI clan Muzika Foruma!
Pristupi

Zaboravio sam šifru

Traži
 
 

Rezultati od :
 


Rechercher Napredna potraga

Statistike
Imamo 2976 registrovanih korisnika
Najnoviji registrovani član je BrankaS

Naši korisnici su poslali ukupno 14346 članaka u 5870 teme
Decembar 2016
PonUtoSreČetPetSubNed
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Kalendar Kalendar

Fluks RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 



VREME POSTA

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

VREME POSTA

Počalji od Admin taj Čet 4 Dec 2008 - 20:25

VREME POSTA


Redovni i raznovrsni obroci bogati žitaricama, povrćem i voćem veoma su važni u vreme posta kako bismo sačuvali zdravlje.




Božićni post počeo je juče i trajaće do šestog januara sledeće godine. Međutim, u zavisnosti od toga da li ćete postiti čitav post, nedelju dana ili samo pred Božić, potrebno je da organizam snabdevate raznovrsnim namirnicama.

Oprezno posle posta

Kao što ne bi trebalo naglo preći na posnu hranu, tako ni posle posta ne bi trebalo ishitreno da vratimo sve namirnice koje tokom posta nismo jeli.

- Prvih dana po prestanku posta treba koristiti pre svega tzv. beli mrs - znači preporučuju se mlad beli sir, čaša jogurta ili kiselo mleko, kao i posna mesa, piletina i ćuretina. Važna je i količina hrane, pa i u tom pogledu ne treba preterivati jer se često javljaju tegobe u vidu nadimanja, nadutosti, osećanja prepunjenosti trbuha, pojačani gasovi, čak i bolovi u stomaku, ponekad muka i povraćanje - kaže mr Jelena Gudelj-Rakić.


- Pravoslavni post podrazumeva isključivanje iz ishrane namirnica životinjskog porekla, mesa i mesnih proizvoda, mleka i mlečnih proizvoda i jaja, dok, uz ribu, osnov ishrane tokom posta čine žitarice, povrće i voće. Veoma je važno da obroci budu redovni i da ishrana bude raznovrsna. To praktično znači da ne bi trebalo svakog jutra za doručak da jedete suvu kiflu i pijete čaj, već spremite kašu od kuvanih ovsenih, ječmenih i ražanih pahuljica, u koju možete da dodate izrendanu jabuku i cimet ili pospete s malo susama, lanenog semena ili semenki suncokreta ili bundeve. Izbor namirnica koje se koriste u postu zavisiće i od godina, zdravstvenog stanja i fizičke aktivnosti - kaže Jelena Gudelj-Rakić, specijalista higijene i magistar ishrane u Institutu za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut".

Prema njenim rečima, osobe koje žele da poste na vodi trebalo bi bar desetak dana pre početka posta da koriguju svoj način ishrane i da smanje upotrebu hrane životinjskog porekla, ali i pripremu namirnica prženjem ili pohovanjem. Pre početka posta na vodi trebalo bi da potraže savet od lekara, posebno ukoliko imaju određene zdravstvene smetnje.




- Od načina ishrane pre započinjanja posta zavisiće i trajanje perioda prilagođavanja na nov način ishrane. Potrebno je da bar desetak dana pre početka posta smanjimo korišćenje onih namirnica koje tokom posta nećemo uopšte koristiti da bismo olakšali prelaz na drugačiji način ishrane - kaže Jelena Gudelj-Rakić, i napominje da je vreme prilagođavanja individualno i zavisi od godina starosti i zdravstvenog stanja.

Kome se ne preporučuje post

Naša sagovornica kaže da se post ne preporučuje deci, trudnicama, dojiljama, starijim osobama, kao ni osobama koje se oporavljaju od bolesti, naravno, u zavisnosti od vrste zdravstvenog problema. Pre započinjanja posta korisno je uraditi laboratorijske analize krvi i mokraće i obaviti lekarski pregled, pa i promenu načina ishrane primeniti uz savet lekara, savetuje Jelena Gudelj-Rakić.

Admin
Admin Muzika Foruma
Admin Muzika Foruma

Pol : Ženski Godina : 29
Zodijak : Bik Mačka
Broj poruka : 12371
Poena : 6910
Reputacija : 12
Datum upisa : 11.06.2008

Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh

- Similar topics

 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu