MUZIKA
Registruj se i postani i TI clan Muzika Foruma!
Pristupi

Zaboravio sam šifru

Traži
 
 

Rezultati od :
 


Rechercher Napredna potraga

Statistike
Imamo 2976 registrovanih korisnika
Najnoviji registrovani član je BrankaS

Naši korisnici su poslali ukupno 14346 članaka u 5870 teme
Decembar 2016
PonUtoSreČetPetSubNed
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Kalendar Kalendar

Fluks RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 



SLASNO, A ZDRAVO!

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

SLASNO, A ZDRAVO!

Počalji od Admin taj Pon 29 Dec 2008 - 0:35

SLASNO, A ZDRAVO!


Uobičajene nezdrave namirnice poput maslaca, pavlake, šećera u prazničnim đakonijama zamenite sastojcima ko što su jogurt ili integralno brašno.




Može i bez mesa... Sarmu možete da napravite i sa seitanom ili sojom



Nezdrava hrana, bogata mastima i šećerom, najčešće je zastupljena za vreme praznika, kada se opustimo i zaboravljamo na štetne posledice koje ostavlja na zdravlje. Ukoliko ste ipak zabrinuti zbog mogućih posledica, predlažemo vam kako da napravite malo zdravije, a podjednako ukusne obroke.

Riba nije dobra samo za vreme Božićnog posta, jer u morskim specijalitetima možete da uživate i u toku novogodišnje noći, kao i sledećih dana. Prelistajte kuvare i sigurno ćete se iznenaditi na koje sve načine je moguće pripremiti finu, a zdravu ribu!

Jogurt umesto mleka

Umesto masnih umaka s mlekom poslužite se jogurtom. Veoma ukusan je umak od jogurta, belog luka, začinskih trava po želji. Takođe, ako ne možete bez ruske salate, a plašite se holesterola, pripremite je s kvalitetnim majonezom bez loših masnoća i namirnica životinjskog porekla. To znači da izaberete namirnice obogaćene omega-3 masnim kiselinama, maslinovo ulje i tunjevinu.

Namazi su praktični, jer možete da ih pripremite unapred za više dana. Glavnu smesu možete da podelite na više manjih i eksperimentišući dodacima napravite nekoliko različitih varijanti. Ljudi su navikli na teške namaze od tunjevine, s puno kiselog mleka, mleka, pavlake i majoneza. Probajte namaz od majoneza, svežeg kravljeg sira, ribe iz konzerve, crvenog luka, belog luka, peršuna i trava po želji (preporučujemo kadulju, timijan, majčinu dušicu). So, biber i senf dodajte po želji, a i jedno kuvano jaje neće biti holesterolska bomba.

Kolači od suvog voća

Puno vrsta sitnih kolača je odlična opcija, a ako želite zdravije verzije, zadržite se na kolačićima s puno suvog voća, orašastih plodova, kakaa, tamne čokolade. Izbegavajte teške kreme s maslacem, a margarini bez (ili s minimumom) transmasnoća su nešto skuplji od običnog margarina, ali su zato zdraviji. Umesto šlaga koristite biljno zamensko mleko.




Bez majoneza... Umak od jogurta, belog luka i začinskih trava je ukusan


Obično pšenično brašno zamenite tipom 850 ili brašnom od ostalih žitarica (po mogućnosti integralnim). Smeđi šećer možete da stavite u sve kolače, osim tamo gde ide šećer u prahu. I tu bi trebalo da obratite pažnju na to da kupite kupite pravi smeđi šećer od trske, a ne obojeni beli šećer. Slad je odlična zamena za šećer, ali nije pogodan za sve kolače, jer je u tečnom obliku.

Neuništiva sarma

Većina ljudi Novu godinu i Božić ne može da zamisli bez sarme. Ali za to i nema razloga jer su kiseli kupus, pirinač i paradajz zdravi, a meso u sarmi može da bude svinjsko, ćureće ili pileće, pomešano sa sojom... Možete čak da probate i sarmu bez mesa, sa seitanom (japanska zamena za meso koje ima u našim prodavnicama zdrave hrane) ili sojom.

Umesto belog pirinča možete da stavite i smeđi, ali ćete u tom slučaju morati duže da je kuvate.

Admin
Admin Muzika Foruma
Admin Muzika Foruma

Pol : Ženski Godina : 29
Zodijak : Bik Mačka
Broj poruka : 12371
Poena : 6910
Reputacija : 12
Datum upisa : 11.06.2008

Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu