MUZIKA
Registruj se i postani i TI clan Muzika Foruma!
Pristupi

Zaboravio sam šifru

Traži
 
 

Rezultati od :
 


Rechercher Napredna potraga

Statistike
Imamo 2976 registrovanih korisnika
Najnoviji registrovani član je BrankaS

Naši korisnici su poslali ukupno 14346 članaka u 5870 teme
Decembar 2016
PonUtoSreČetPetSubNed
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Kalendar Kalendar

Fluks RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 



HRANA LEČI ZIMSKU TUGU

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

HRANA LEČI ZIMSKU TUGU

Počalji od Admin taj Sre 25 Feb 2009 - 15:16

HRANA LEČI ZIMSKU TUGU


Istraživanja su pokazala da u borbi protiv „mračnih" dana važna ishrana, pre svega voće, povrće, žitarice i belančevine.




Zimsku depresiju nije tako teško pobediti. Naime, većina ljudi osećaće se bolje ako samo malo pripazi na ishranu i poveća fizičku aktivnost. Tmurni dani tako će brže i lakše proći.

Istraživanja su pokazala da u borbi protiv „mračnih" dana veliku ulogu ima ishrana. Pri tom je najvažnije u svakodnevni jelovnik uvrstiti hranu iz sve četiri glavne grupe - voće i povrće, žitarice, belančevine (krto meso, ribu, jaja, mleko i mlečne proizvode, mahunarke) i nezasićene masnoće, koje se nalaze u orašastim plodovima i maslinovom ulju.
Neuravnotežena ishrana, koja isključuje neku od ovih osnovnih grupa namirnica, ne samo da može da utiče na fizičko, već i na mentalno zdravlje. Ako ste se, na primer, odlučili za dijetu s malo ugljenih hidrata, velika je verovatnoća da vaš organizam neće dobijati dovoljno vitamina B grupe, čiji manjak može dovesti do depresije. Zato redovno uzimajte vitamine B grupe, a pre nego što krenete na dijetu, posavetujte se s lekarom!
Takođe, ne zaboravite na esencijalne masne kiseline, posebno omega-3! Njima posebno obiluju sve vrste ribe i morskih plodova, riblja i biljna ulja. Poželjno je smanjiti unos kofeina, koji će vas u kratkom roku „dići", ali na duže staze može da šteti nervnom sistemu. Ako patite od depresije, umesto kafe radije se odlučite za napitke bez kofeina, poput biljnih čajeva (kamilica, rooibos, nana, kopriva). Takođe, izbegavajte alkohol koji može samo da pojača negativne emocije, iako u prvi tren može da vam se učini da će vas oraspoložiti.
Većina ljudi se u zimskim mesecima zavuče u tople domove, ne izlazi često, ne pešači i ne vežba kao u toplijim godišnjim dobima. Manjak aktivnosti najčešći je uzročnik depresije jer, kada se krećemo i vežbamo, telo proizvodi endorfin, koji diže raspoloženje i suzbija depresiju. Dovoljno je toplo se obući i prošetati nekoliko minuta na svežem vazduhu - time ćete poboljšati i cirkulaciju. Druga mogućnost je upisati se na aerobik, fitnes ili neki drugi oblik vežbe koji će vas prisiliti da se krećete, ako ni zbog čega drugog, onda zato što nećete želeti da vam propadne uloženi novac. A i to je dobra motivacija ako donosi rezultate.

______________________________ MUZIKA FORUM ______________________________
PREPORUCUJEMO VAM DA POSETITE:
http://zabava.myfineforum.org/
http://power.aimoo.com/
http://caffe.freeforums.org/
http://winner.vforums.co.uk/



Admin
Admin Muzika Foruma
Admin Muzika Foruma

Pol : Ženski Godina : 29
Zodijak : Bik Mačka
Broj poruka : 12371
Poena : 6910
Reputacija : 12
Datum upisa : 11.06.2008

Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu