MUZIKA
Registruj se i postani i TI clan Muzika Foruma!
Pristupi

Zaboravio sam šifru

Traži
 
 

Rezultati od :
 


Rechercher Napredna potraga

Statistike
Imamo 2976 registrovanih korisnika
Najnoviji registrovani član je BrankaS

Naši korisnici su poslali ukupno 14346 članaka u 5870 teme
Decembar 2016
PonUtoSreČetPetSubNed
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Kalendar Kalendar

Fluks RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 



Vodič za zdravo leto

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

Vodič za zdravo leto

Počalji od Admin taj Sub 20 Jun 2009 - 3:48

Vodič za zdravo leto


Ne dozvolite da visoke temperature ili iscrpljujuća putovanja naruše vaše uživanje u najlepšem godišnjem dobu. Pratite naš mali vodič i budite sto posto bezbedni i zadovoljni




I, kao što glase stihovi jedne stare pesme: "Summertime and the living is easy..." leto je zaista najopuštenije doba u godini. Naravno, dok smo na plaži, svi se trudimo da zaštitimo kožu od sunca i da ne dehidriramo. Međutim, nanošenje preparata za sunčanje (često u nedovoljnoj količini) i ispijanje flaše vode nisu dovoljne mere zaštite. S druge strane, niko ne kaže (čak ni stručnjaci!) da je neophodno da nosite komplet prve pomoći kud god da krenete.

Bez obzira na to da li idete na izlet, planinarenje, pravite roštilj ili se provodite na hotelskoj terasi, ako budete sledili naš vodič u šest koraka, bićete zdravi i čili celo leto!



1. Na plažu UVEK nosite užinu!

Do sada još niste otišli na plažu a da niste poneli flašu vode, zar ne? Ipak, to nije dovoljno - morate da ponesete i nešto hranljivije. Kroz hranu, organizam zadovoljava oko 20 posto dnevnih potreba za tečnošću. Osim toga, namirnice sadrže i važne minerale (natrijum i kalijum), koji sprečavaju dehidrataciju. Boravak na plaži praznog stomaka može samo da ubrza proces gubitka tečnosti i da poveća rizik od toplotnog udara.

Zato je neophodno da svakih nekoliko sati pojedete neku namirnicu bogatu natrijumom i kalijumom, kao što su slane perece i banana - tako ćete nadoknaditi minerale koje ste izgubili znojenjem. S druge strane, izbegavajte obilne obroke sa visokim sadržajem proteina i masti, jer podižu telesnu temperaturu (oragnizmu je potrebno mnogo više energije za varenje ove vrste hrane). Jabuke, dinje i druge vrste voća takođe su dobar izbor užine za plažu, jer sadrže dosta tečnosti.



2. Tokom putovanja, UVEK pri ruci držite antibakterijske vlažne maramice

Čak i u (naoko!) besprekorno čistoj hotelskoj sobi, površine mogu da budu prekrivene mikroorganizmima koje je možda "ostavio" neki, na primer, gripozni gost. Virusi se zadržavaju i do nekoliko dana na predmetima poput električnih prekidača, kvaka na vratima, daljinskog upravljača, slušalice telefona, koji se obično ne čiste pre prijema novih gostiju u sobu. Dakle, da biste izbegli prehladu, ili neku infekciju koja bi mogla da vam pokvari letovanje, obavezno prebrišite pomenute delove u hotelskoj sobi dezinfekcionim vlažnim maramicama i često perite ruke.



3. UVEK marinirajte meso pre pečenja na grilu

Na ovaj način sprečićete unos potencijalno kancerogenih materija iz hrane. Visoke temperature na kojima se hrana obrađuje mogu da izmene hemijsku strukturu proteina i šećera u mesu i da stvore čestice štetnih heterocikličnih amina. Istraživanja pokazuju da se mariniranjem mesa sirćetom, začinima, maslinovim uljem i začinskim biljem redukuje sadržaj heterocikličnih amina za čak 90 posto.



4. UVEK se zaustavite na jednom alkoholnom piću

Uzdržavanje od alkohola tokom toplih letnjih dana neće samo povećati sigurnost za volanom i tokom fizičkih aktivnosti (naročito plivanja), već će sprečiti i da izgorite na suncu.

Alkohol narušava moć rasuđivanja, pa tako nećete moći da procenite koliko ste dugo boravili na suncu ili zapaziti prve znake crvenila na koži, a može da se desi i da zaspite na plaži. Istraživanja pokazuju da osobe, koje su zaredom popile nekoliko koktela, rizikuju da izgore na suncu 30 posto više nego oni koji nisu okusili alkohol.



5. UVEK ozbiljno shvatite stomačne probleme

Naučnici su otkrili da su osobe koje tokom odmora pate od dijareje pet puta sklonije da u roku od pola godine obole od sindroma nervoznih creva - koji se manifestuje grčevima u stomaku, nadimanjem i opstipacijom - nego oni koji nisu imali nikakvih stomačnih tegoba. Budući da posledice stomačne infekcije mogu da se ispoljavaju dugo po povratku sa odmora, morate da budete vrlo obazrivi u izboru hrane i pića tokom putovanja. U određenim delovima sveta za piće se koristi isključivo flaširana voda. Ipak, treba da znate da se uzročnici najvećeg broja stomačnih infekcija nalaze u hrani, naročito onoj serviranoj u uličnim restoranima i prodavnicama na otvorenom.

Da biste bili potpuno sigurni, tražite od lekara da vam, pre odlaska na odmor, prepiše antibiotik koji deluje na uzročnika dijareje (ne deluju svi antibiotici na ovaj način). Ukoliko patite od sindroma nervoznih creva, ili nekog drugog hroničnog oboljenja organa za varenje, lekar će vam verovatno preporučiti da počnete da uzimate terapiju na početku putovanja, da biste sprečili pojavu tegoba. Osim toga, u torbici za priručnu apoteku treba da se nađe i neko sredstvo protiv proliva koje, doduše, ne može da suzbije infekciju, ali svakako može da eliminiše simptome.

______________________________ MUZIKA FORUM ______________________________
PREPORUCUJEMO VAM DA POSETITE:
http://zabava.myfineforum.org/
http://power.aimoo.com/
http://caffe.freeforums.org/
http://winner.vforums.co.uk/



Admin
Admin Muzika Foruma
Admin Muzika Foruma

Pol : Ženski Godina : 29
Zodijak : Bik Mačka
Broj poruka : 12371
Poena : 6910
Reputacija : 12
Datum upisa : 11.06.2008

Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh

- Similar topics

 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu