MUZIKA
Registruj se i postani i TI clan Muzika Foruma!
Pristupi

Zaboravio sam šifru

Traži
 
 

Rezultati od :
 


Rechercher Napredna potraga

Statistike
Imamo 2976 registrovanih korisnika
Najnoviji registrovani član je BrankaS

Naši korisnici su poslali ukupno 14346 članaka u 5870 teme
Decembar 2016
PonUtoSreČetPetSubNed
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Kalendar Kalendar

Fluks RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 



Kako da pobedite jesenji umor?

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

Kako da pobedite jesenji umor?

Počalji od Admin taj Pon 19 Okt 2009 - 6:43

Kako da pobedite jesenji umor?



Prelazna godišnja doba proleće i jesen utiču na stanje organizma. Tokom proleća se bude i bujaju ćelije organizma, a tokom jeseni metebolizam usporava rad. Zato se tokom ovih perioda organizam teško privikava na klimatske promene.

Javaljaju se zdravstvene tegobe, umor, depresija i pad imuniteta koji rezultira alergijskim reakcijama, želudačnim tegobama i iscrpljenošću. Učestali simptomi su nagle promene telesne težine, pad koncentracije i poremećaj sna.


Vitalnost opada na jesen

Organizam je tokom jeseni sklon virozama jer slabe odbrambene moći, energetski potencijali opadaju a raspoloženje je promenljivo. Potrebno je vreme da se telo i psiha priviknu i prilagode klimatskim promenama, a ovaj proces zavisi od stanja organizma i psihičke stabilnosti.

Osim hormonskih promena moždane hemije i pogled u ogledalo donosi razočaranje i često uzrokuje neraspoloženje. Kosa i koža su dehidrirani, bez sjaja i elstičnosti. Slično je i sa figurom, kada dođu prvi hladniji dani lako dobijemo par kilograma više. Kako nam tek predstoji zimska ishrana, pravi je trenutak da obratimo pažnju na to šta i kako jedemo, kao i kakve su nam navike.


Vitaminima protiv umora

Bezvoljnost, umor i pad koncentracije ili su karakteristični za jesenje dane. Glavni uzričnici umora i pada imuniteta su deficit vitamina, minerala, kiseonika u organizmu, premalo kretanja, boravka na vazduhu i sunčevoj svetlosti.

Nutricionisti i lekari savetuju više kretanja, laganu fizičku aktivnost, boravak u prirodi, ishranu bogatu vitaminima i antioksidansima.

Uz malo truda, novi režim ishrane i način života možemo da efikasno otklonimo i ublažimo simptome umora, kao i da uživamo u blagodetima svih godišnjih doba.


Dijeta prvi korak

Prvi korak je dijeta baziranu na voću, povrću, ribi, nemasnim sirevima i mesu. Tokom dana treba konzumirati više manjih obroka, čime se rasterećuje organizam i pokreće usporen metabolizam. Ishrana bogata vitaminima jača imunitet i vraća energiju.

Ujedno predupredićete višak kilograma tokom zime, čime vraćate samopouzdanje i vedrinu. Takođe, potrebno je piti što više vode i čajeva koji oslobađaju od toksina. Iz upotrebe bi trebalo da potpuno izbacimo kalorična alkoholna i gazirana pića.


Ništa bez fizičke aktivnosti

Drugi i podjednako važan korak je rekreacija, preporuka su lagane šetnje u prirodi. Izbegavajte dugo sedenje u zatvorenim kafićima, prostorije pune nikotinskog dima i stalnu vožnju automobilom. Idealno je da krente u fitnes centar, ali ako nemate dovoljno slobodnog vremena, hodajte kad god imate priliku.


Svetlost kao antidepresiv

Važno je znati da tokom jeseni i zime ima manje sunčeve svetlosti, a ona podiže nivo moždanog hormona serotina prirodnog antidepresiva, zato tokom dana pronađite slobodne trenutke za izlazak napolje, ne šetajte samo uveče. Svetlost ublažava loše raspološenje, zato kada ste u kući ne sedite u mraku, predupredite depresiju.


Ćista kuća - pozitivne misli!

Osim brige o zdravlju i lepoti neophodno je posvetiti pažnju prostoru u kome živite. Prvi je trenutak da uradite generalno čišćenje. Nagomilni predmeti i nered remete protok energije i negativno utiču na raspoloženje. Zato se oslobodite stvari koje ne koristite, naročito starih novina one ne samo da skupljaju prašinu već su i pravi izvor negativne energije.


Nosite vedre boje

Ne zaboravite i da boje utiču na psihu. Nosite vedre i tople tonove, posebno narandžastu izvor je optimizma, žuta vraća energiju a pink vedrinu. Izbegavajte crnu, sivu, plavu i braon, one sputavaju protok energije i uzrokuju setne misli.
Sumorno raspoloženje po statistikama najčešće pogađa usamljene osobe. Neophodno je da voditi aktivan društveni život, upišite tečaj ili se učlanite u neki klub, imaćete priliku za poznanstva sa osobama sličnih interesovanja i tako ne upadnete u depresiju zbog usamljenosti.

______________________________ MUZIKA FORUM ______________________________
PREPORUCUJEMO VAM DA POSETITE:
http://zabava.myfineforum.org/
http://power.aimoo.com/
http://caffe.freeforums.org/
http://winner.vforums.co.uk/



Admin
Admin Muzika Foruma
Admin Muzika Foruma

Pol : Ženski Godina : 29
Zodijak : Bik Mačka
Broj poruka : 12371
Poena : 6910
Reputacija : 12
Datum upisa : 11.06.2008

Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh

- Similar topics

 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu