MUZIKA
Registruj se i postani i TI clan Muzika Foruma!
Pristupi

Zaboravio sam šifru

Traži
 
 

Rezultati od :
 


Rechercher Napredna potraga

Statistike
Imamo 2976 registrovanih korisnika
Najnoviji registrovani član je BrankaS

Naši korisnici su poslali ukupno 14346 članaka u 5870 teme
Decembar 2016
PonUtoSreČetPetSubNed
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Kalendar Kalendar

Fluks RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 



Borba protiv osteoporoze

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

Borba protiv osteoporoze

Počalji od Admin taj Pet 30 Okt 2009 - 17:49

Borba protiv osteoporoze



Koštana masa se stvara u mladosti, i to kod dečaka više od 25% između 13. i 15. godine života, a kod devojčica između 12. i 14. godine života.

Za vreme puberteta stvara se najviše koštanog tkiva i ta količina odgovara ukupnoj masi koštanog tkiva koje će se izgubiti tokom života. Smatra se da je starost od 20 godina granična: do tada se može nešto značajnije uraditi kada je reč o koštanom sistemu.

Za devojčice je najoptimalnije vreme za izgradnju koštanog tkiva nastanak menstruacije. Što menstruacija ranije počne, to je duži period u kome će se stvarati koštano tkivo. Ukoliko menstruacija nastane kasnije, usled neadekvatne ishrane ili pak profesionalnog bavljenja sportom (maraton), koštano tkivo će se stvarati kraće vreme i samim tim biti neadekvatno. Ako, na primer, devojka dobije prvu menstruaciju u 18. godini života, ona će imati samo dve godine do svoje 20. godine života kada će biti u mogućnosti da poveća i učvrsti koštano tkivo.

Pothranjenost i mala telesna težina odložiće nastanak mentruacije, ili pak prekinuti već postojeći redovni menstrualni ciklus i prekinuti lučenje estrogena, koji igra osnovnu ulogu u nadgradnji kostiju. Jedini način da se povrati bilo kakva količina koštane mase jeste da se osoba pravilno hrani, i to može delimično da pomogne samo do 25. godine života. Pa ipak, takve osobe nikada neće moći da imaju koštani sistem kao osobe koje nisu imale probleme sa ishranom. Takođe, vrlo važnu ulogu igra i genetski faktor, tj. to kakav smo koštani sitem nasledili od svojih roditelja.

Prevenciju gubitka koštanog tkiva treba početi kada je osoba vrlo mlada. Treba obezbediti hranu bogatu vitaminom D i ohrabriti decu da se što više bave raznim sportovima, jer svaki sport drugačije utiče na brzinu stvaranja koštane mase.

Trudnice, žene koje doje i mala deca treba da uzimaju vitamin D ne samo iz hrane nego i u vidu nadoknade (tablete, sirupi), jer je on najvažniji u izgradnji kostiju i može da poveća apsorpciju kalcijuma u oraganizmu čak i do 80%.

Odrasle osobe treba uporno da vežbaju sa tegovima i da svaku vežbu ponove po 10 puta. Ukupno vreme vežbanja treba da bude 45 minuta i da se vežba 2-3 puta nedeljno.

______________________________ MUZIKA FORUM ______________________________
PREPORUCUJEMO VAM DA POSETITE:
http://zabava.myfineforum.org/
http://power.aimoo.com/
http://caffe.freeforums.org/
http://winner.vforums.co.uk/



Admin
Admin Muzika Foruma
Admin Muzika Foruma

Pol : Ženski Godina : 29
Zodijak : Bik Mačka
Broj poruka : 12371
Poena : 6910
Reputacija : 12
Datum upisa : 11.06.2008

Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh

- Similar topics

 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu